head

вторник, 27 март 2012 г.

10 незабравими европейски екскурзии с влак - Част 2


5. Епично пътешествие: Транс-Сибирската железопътна линия 
 Маршрут: Москва до Владивосток, Русия Продължителност: 19 дни www.trans-siberia.com

Този легендарен път, икона на руската култура, прекосява осем часови зони, за да свърже руската столица с пристанище на Тихия океан. На борда бедни се смесват с богати, млади със стари, чужденци – с местните жители. Социалните бариери изчезват докато пътниците споделят уникалното преживяване от пътуването с влак, подкрепено от шотове водка, ($ 3 за литър). Можете да резервирате частен вагон чрез туроператор за допълнителен комфорт; направете си график с произволен брой допълнителни екскурзии от преходи и гмуркане до градски обиколки.



Езерото Байкал


6. Воден свят: Железопътна линия Flam 
 Маршрут: Flam до Мирдал, Норвегия Продължителност: 1 час www.visitflam.com

Задължителна при обиколка на страната на фиордите! Железопътната линия Flam, започва от село на брега на Aurlandsfjord, изкачва се по най-стръмния зъбер от всички ридове с жп линия с нормално междурелсие в света. Само за 19 км, влака се изкачва на 865 м, за да стигне до планинското плато на Мирдал в рамките на час. Виждате водопада Rjoandefossen със свободен пад от 150 м, и водопада Kjosfossen, дълбок 93 м, когато влакът спира за фото пауза през лятото.



 



 
Водопада Kjosfossen


7. Баварската стрела: InterCity-Express (ICE)
Маршрут: Мюнхен до Нюрнберг, Германия Продължителност: 1 час www.bahn.de

Искате ли да пътувате бързо? Това високоскоростно чудо препуска между два исторически баварски градове със скорост до 320 километра в час. „Невероятно е да наблюдавате промяната на пейзажа толкова бързо“, казва Джилиан Сийли, жителка на Бостън, която е пътувала дълго с железопътен транспорт, докато е живяла в Европа 22 години. „Във влака е напълно спокойно и тихо“, казва тя. „Вибрациите едвам предизвикват трептене в силното ви немско кафе.“ През декември, посетете различни германски градове чрез железопътна мрежа ICE, за да участвате в традиционните коледни пазари за продажба на сезонни храни, ръчно изработени подаръци и Glühwein – греяно вино с подправки.



 


8. Елеганса на недалечното минало: Венецианският Симплон-Ориент-Експрес
Маршрут: Лондон до Венеция Продължителност: Два дни, една нощ www.orient-express.com

Това е един доста скъп начин да стигнете от Лондон до Венеция през Швейцария, но автентичността и блясъкът на това пътуване с частен влак са неповторими. Експресът Венеция - Симплон е къс от историята и същевременно дава началото на ново поколение от луксозни пътувания с влак.


Не всички са съгласни с твърдението, че това е най-известното пътуване в Европа. Със сигурност обаче е най-дългото. То разполовява континента от горе до долу, като покрива внушителните 1600 км и продължава 31 часа. Истинската прелест на влака са неговите вагони, повечето от които са от 20-те и 30-те години на миналия век и са възстановени с много любов и вещина.


Мислите, че това е пътуване, което съществува отдавна? Нищо подобно. Венеция - Симплон ориент-експрес е частна луксозна жп услуга, предлагана от компания, която е създадена едва през 1982 г. 5 години по-рано собственикът й Джеймс Шерууд купува първите ретро вагони. През следващите години той хвърля 16 млн. долара за 35 спални и ресторант-вагони. Първото пътешествие Лондон - Венеция е осъществено на 25 май 1982 г.

Влакът е смятан за истинско произведение на изкуството - икона на стила ар деко. Когато се качите в него, се връщате назад в една друга епоха, когато пътуването е било стил и удоволствие само по себе си. В ресторантите на влака готвят най-добрите френски готвачи, като използват само пресни и отбрани продукти. Можете да си направите резервация на сайта на компанията www.orient-express.com. Еднопосочно пътуване от Лондон до Венеция струва почти 1600 британски лири. Това включва нощувките и храната, без алкохола.



 

Изразходвани са 16 милиона щатски долара за реставрирането на 35 спални вагона до тяхното арт деко съвършенство; очаква се от пътниците да се обличат елегантно за вечеря: костюм и вратовръзка за мъжете и еквивалента за жените; черните вратовръзки и роклите са за предпочитане.


9. „По-твърдият“ влак: Балкан Flexipass  
Маршрут: Белград, Сърбия, до Бар, Черна гора Продължителност: 10 часа www.raileurope.com

Разгледайте сърцето на бивша Югославия през Балканския Flexipass (който предлага неограничени пътувания за пет, десет или 15 дни през България, Гърция, Македония, Черна гора, Румъния, Сърбия и Турция). Качете се от спирката в Белград, слезте на различните спирки, за да си напазарувате или да пренощувате. След това продължете до Бар, град разположен на адриатическото крайбрежие на Черна гора. „Спокойно е, и разполагате с допълнително време поради неизбежните закъснения“, казва Крис Делисо, пътуващ писател, който живее в Македония. „Влаковете са западнали, а местните, които ще срещнете са запомнящи се.“

Мост Тара в Черна гора

Стария Бар, Черна гора


10. Лукс на колела: Трансилванската Одисея  
Маршрут: Лондон до Истанбул, Турция Продължителност: 8 дни (включително престой в Будапеща и Истанбул) www.danube-express.com
 
На върха на хранителната верига сред европейските влаковете е Дунав Експрес, частен влак с класическа елегантност, съвременни удобства и изискана вечеря. По този маршрут, който започва в Будапеща, можете да стигнете до сърцето на Трансилвания и да се насладите на пешеходна обиколка на средновековния град, който е родното място на Влад Цепеш. Накрая стигате до Истанбул и Босфора, където двореца Топкапъ блести на хоризонта.

Дунав Експрес



 

 

Замъка Бран, Трансилвания, Румъния

Двореца Топкапъ

2 коментара:

Колко дълги и красиви влакове има, с удоволствие да се качиш и да се возиш обикаляйки света или поне до там където има релси.много хора предприемат подобни екскурзии и единственото превозно средство е,което използват е влака.Снимките са супер и много благодаря че ги споделихте с нас.Замъка Бран е зашеметяващ, много величествен и красив.Винаги съм се питала как издържат толкова години тези постройки, а ние и един блог не може да направим както трябва въпреки напредналата технология и средства.

Защо няма филми? Например едно изцяло заснето пътешествие.

Публикуване на коментар